Zaznacz stronę
Koenigsegg One

Koenigsegg prezentuje „Pierwszy na świecie megacar”: One:1
Koenigsegg zaprezentował długo wyczekiwany supersamochód One:1, który nazywają pierwszym super samochodem na świecie. Nazwa to nic innego jak stosunek mocy i masy, który wynosi 1 do 1. Szwedzki producent nie pochwalił się osiągami Koenigsegg One:1 w przyśpieszaniu od 0 do 60 mph, zamiast tego potwierdził, że przyśpieszenie od 0 do 250 mph (400 km/h) to kwestia około 20 sekund!

Wszystkie z 6 dotychczas wyprodukowanych egzemplarzy już znalazło swoich właścicieli. Większość z nich trafiła do bogatych biznesmenów z Chin, jednak dwa pozostały nadal w Europie.

Aerodynamiczna waleczność Koenigsegg One

Aerodynamiczny konstrukcja zawiera szereg innowacyjnych rozwiązań, aby zapewnić jak najlepszą przyczepność do podłoża. Samochód sprawia wrażenie przyklejonego do drogi. Konstruktorzy zadbali o aerodynamiczny designe przedniego zderzaka ( bogato czerpiąc z lotniczego doświadczenia) rozszerzone tunele Venturiego i rozgałęźniki boczne. Ponadto w Koenigsegg One:1 znajdziemy rozwiązania inspirowane wyścigami La Manche aktywne tylne skrzydło i zoptymalizowane wloty powietrza.

Współczynnik oporu Koenigsegg One:1 to 0, 445 – 0, 50 w zależności od ustawienia tylnego skrzydła. Nowa szwedzka konstrukcja wytwarza prawie dwa razy więcej docisku niż Agera R. Przy prędkości 260 km/h One:1 produkuje 610 kg docisku, przy 440 km/h wzrasta do 830kg. Na standardowych oponach uzyskuje przeciążenie 2G.
Silnik V8 1. 8 Bar doładowania.

Silnik Koenigsegg One

Konstrukcja silnika jest skopiowanym rozwiązaniem z Agera R jednak o zwiększonej mocy. 5 litrowy silnik V8 jest wyposażony w dwie turbosprężarki i zwiększone ciśnienie doładowania z 1, 4 bar w Agera R do 1, 8 bar w One:1.
Koenigsegg One:1 ma 1340 koni mechanicznych i moment obrotowy na poziomie 1371 Nm (1011 lb-ft). Cała ta moc jest przekazywana na tylne koła za pomocą 7 stopniowej przekładni.
W kwestii paliwa Koenigsegg w swej nowatorskiej filozofii poszedł o krok dalej niż w przypadku swoich wcześniejszych modeli. One:1 zasilany jest biopaliwem E85, paliwem wyścigowym lub standardową benzyną.

Zawieszenie i hamulce Koenigsegg One

W Koenigsegg One:1 tylne zawieszenie wyposażone jest w potrójne węglowe stożkowe sprężyny i układ aktywnych amortyzatorów. Zadaniem inteligentnego zawieszania jest autoregulacja wysokości nadwozia oraz pochłaniania wstrząsów przez zmianę sztywności sprężyn. Carbonowe podwozie i nadwozie jest o 20% lżejsze dzięki wykorzystaniu odmiany o wysokiej zawartości włókien.
Zarówno przednie, jak i tylne hamulce są rozwiązaniem znanym z Agera R: ceramiczne zaciski z 6 tlokami na przednich kołach i 4 na tylnej osi. Kontrola trakcji posiada 5 róznych programów.
Jeśli chodzi o kwestie rozkładu masy to, jak w przypadku Agera R 44% przypada na przód i 56% na tył.

Carbonowa rewolucja Koenigsegg One

Koenigsegg One:1 wyposażony jest w rajdowe opony Michelin Cup. Na przedniej osi spotkamy opony R19 o profilu 265/35, natomiast tylne obręcze są wyposażone w 20 calowe gumy 345/30. Same obręcze to prawdziwe dzieło sztuki użytkowej. Koła Koenigsegg Aircore wykonane są z włókna węglowego i można jest spotkać także w innych modelach szwedzkiego producenta.

Opcje dla Koenigsegg One

Klienci, którzy chcą aby ich nietuzinkowy samochód Koenigsegg One był jeszcze bardziej zindywidualizowany mogą wybrać spośród wielu dodatkowych elementów wyposażenia. Do dyspozycji mamy sportowe fotele, system aktywnego sterowania amortyzatorami, wszelkiego rodzaju malowania carbonowego poszycia samochodu, tuningowany system audio, malowane zaciski, wnętrze w kolorze czarnego aluminium, wylot spalin z tytanu, a nawet aktywny system redukcji hałasu Dla osób chcących podkreślić przynależność samochodu mogą zlecić wykonanie swojego logo na tym motoryzacyjnym demonie. Szwedzcy projektanci przewidzieli także możliwość przyozdobienia kluczy do auta w szlachetne kamienie.

Koenigsegg One auto
Twoja Ocena ?
[Głosów:1    Średnia:5/5]